Electric Universe interjú

Aktuális / Művészek / klasszikus goa / Fullon / Interjú / Hírek / Nincs kategorizálva

electric_universe_03AAz Electric Universe igazi goalegenda, egyike az első pszichedelikus trance-t alkotó és játszó projekteknek. Jónéhány magyarországi fellépés után az Electric mögött álló Boris Blenn, a Dacru Recordsnál április közepén megjelenő új albumát bemutatni érkezik hazánkba ismét, március 29-én, szombaton, a Club 202-be. A koncertbloggal közös interjúnk ebből az alkalomból készült. 

-Goa.hu/Koncertblog: Nemrég csatlakoztál a Dacru Recordshoz, ahol az új album megjelenik majd, egész pontosan április 14-én. Mi volt az oka, hogy a saját kiadód helyett az album végül máshol jön ki?

237_11780734867_2307_n

– Jónéhány ok vezetett oda, hogy csatlakoztam a Dacruhoz. Magas szintű munkát végezni a saját kiadómnál nem volt kis feladat, miközben jobban szeretek a stúdióban dolgozni vagy partykon játszani. Szóval, egy ideje már kerestem a lehetőséget, hogy újra csatlakozzak egy kiadóhoz. Tavaly találkoztam a Dacrus srácokkal, mikor Belgiumban játszottam egy általuk szervezett bulin, és nagyon jó volt a kapcsolat velük már az első pillanattól. Szerintem ők az egyik legjobb pszichedelikus kiadó, nagyszerű művészekkel, zenei felhozatallal és bulikkal. Ők csinálják a legjobb oldschool-bulikat Európában, de a jelenlegi trendekkel is nagyon képben vannak. Tökéletes felállás, nagyon örülök, hogy velük dolgozhatok.

-Goa.hu/Koncertblog: Mennyit dolgozál az új albumon, és milyen inspirációk vezéreltek? Adj néhány támpontot, hogy mire számíthatunk, a bulin, és ha megjelenik a lemez.

-Két évig dolgoztam az albumon. Az inspirációt főleg a nagy fesztiválok adták, mint O.Z.O.R.A. vagy az Universo Paralello Brazíliában. Más művészekkel való közös munkák is nagyot lendítettek a dolgon. Szerettem volna egy egészséges egyensúlyt teremteni a szabadtérifesztivál-hangzás és a zárttéri bulikon működő vonal között. Így aztán lettek egészen vad, pszichedelikus hangzások, felemelő savas szintihangok és szívmelengető dallamok is. Egy kicsit azért megpróbáltam finomabbá tenni a hangzást, anélkül, hogy az energia vagy a hatások csökkennének. A visszajelzések, melyket a tánctérről kapok, azt bizonyítják, hogy sikerült konzerválnom ezeket az elképzeléseket ebben a nagyszerű tízszámos utazásban – a Journey Into Outer Space-ben, ami az album címe, és lényegében űrutazást jelent.

https://www.youtube.com/watch?v=2HO5g0kHwmk

– Goa.hu/Koncertblog: A közelgő fellépéseddel kapcsolatban hazai pszichedelikus szcéna egyik fontos alakjával, Snag the Sunsheperddel is beszélgettünk,
aki azt mondta, hogy egyike azon kevés előadónak, aki folyamatosan friss, kreatív, egyedi hangzást hoz ennyi év után is. Mi motivál, hogy megtartsd a psytrance gyökereit?

– Örülök, ha így gondolja! Az egész történet gyökere természetesen a pszchedelikus trance, amiből persze rengeteg irányzat fejlődött és fejlődik ki jelenleg is, de ez a gyökér igazából mindig visszatér. Az energiát és az erőt szeretem benne. Egyetlen más stílus sem adja nekem ezt az élményt, mikor a tánctéren vagyok.

– Goa.hu/Koncertblog: Említetted, hogy más művészekkel való együttműködés inspirált az album készítése során. Korábban sokat dolgoztál együtt a Space Tribe-bal, GMS-szel vagy a Sun Projecttel. Az új albumon is hallhatunk közös munkákat?


1148754_10152293315805049_2136418535_n– Nem, ezt az albumot teljesen egyedül készítettem, bár tényleg sokat dolgoztam más előadókkal az elmúlt években. Laughing Buddha albumán például találhattok egy közös muzsikát. Tristannal épp most fejeztünk be egy tracket, ami hamarosan szintén elérhető lesz. Akárhányszor Izraelben járok, összeülök az outsiderses srácokkal, két fiatal feltörekvő producerrel új zenék készítésére. Az ESP nevű projektem Space Tribe-bal nagyon jól működik. Újév hajnalán játszottunk legutóbb együtt a már emlegetett Universo Paralello fesztiválon. Elég komoly volt! Nehány gitáros goacucc is készülőben van Chicóval.

– Goa.hu/Koncertblog: Azt mondják, először volt Goa, aztán Brazília mint psy-nagyhatalom. Manapság hol a legmagasabb a “spirit” szintje szerinted?

-Hehe, jó kérdés! Szerintem a “spirit-mérő” ott a legmagasabb, ahol egy olyan társaság jön össze, akik valóban ünnepelni akarják az együttlétet. Tökmindegy, hol van ez.

– Goa.hu/Koncertblog: A Goa.hu legutóbbi intejúja során Penta azt mondta, szerinte a pszchedelikus zene nem sokat változott az elmúlt öt évben. Boom Shankar szerint pedig a földalattiság, az underground már rég kiveszett a szcénából. Tristan szerint a viszont még sose volt ennyire csodálatos és vibráló. Liquid Soul pediug azt mondja, nagyszerű, hogy egyre többen csatlakoznak a ehhez szcénához, és sajátitják el az életfilozófiáját is. Te hogyan értékeled a helyzetet ?

-Pontosan úgy, mint Tristan. Olyan bulik voltak az elmúlt években, amiket soha nem fogok elfelejteni. Minden körben forog igazából az életben. Ugyanez történik a zenében és partykkal is. Országok jönnek föl, nagy nemzetközi bulikkal, aztán visszahúzódnak a földalattiságba, majd frissen újrakezdik az építkezést. Szerintem a zene is épp így fejlődik, és a minőség folyamatosan javul.

-Goa.hu/Koncertblog: Sokat utazol a világban, és sok partyn játszol. Melyek a kedvenc fesztiváljaid, klubrendezvényeid, vagy akár a kisebb, családias összejövetelek?

— Mindegyiknek megvan a maga varázsa. Ha ki kellene emelnem, megint nem tudok mást mondani idénre, csak az Universo Paralellot. Nagyon jó klubrendezvények voltak Indiában, de például otthon, Németországban is nagyon jó most játszani, ahol ismét egyre többen jönnek psy-ra.

– Goa.hu/Koncertblog: Foglalkozzunk kicsit a technikával, mesélj a stúdiódról. Milyen szoftvereket és egyéb kiagészítőket használsz ? 

237_11780779867_4392_n-Szoftveroldalról az Ableton Live-ot használom. A fő szintim egy Access Virus TI. Lehallgatáshoz Neumann KH 120-t és Dynaudio BM6A-ot használok. A VST-tippem pedig az UAD Platform. Elsősorban az a legfontosabb, hogy időt kell szánni a megfelelő hangok kidolgozására. Ha a dob és a basszus elég ‘kövér’ már az elején, akkor sokkal könnyebb rápakolni a szintiket és egyéb hangzásokat. Emelett többször említettem már, hogy nagyon fontos másokkal együtt dolgozni. Úgy lehet igazán sokat tanulni a zeneírásról. Erre már csak egy profi masterelés kell…
Szoftveroldalról az Ableton Live-ot használom. A fő szintim egy Access Virus TI. Lehallgatáshoz Neumann KH 120-t és Dynaudio BM6A-ot használok. A VST-tippem pedig az UAD Platform. Elsősorban az a legfontosabb, hogy időt kell szánni a megfelelő hangok kidolgozására. Ha a dob és a basszus elég ‘kövér’ már az elején, akkor sokkal könnyebb rápakolni a szintiket és egyéb hangzásokat. Emelett többször említettem már, hogy nagyon fontos másokkal együtt dolgozni. Úgy lehet igazán sokat tanulni a zeneírásról. Erre már csak egy profi masterelés kell…

– Goa.hu/Koncertblog: Jónéhányszor játszottál már Magyarországon, köztük többször az O.Z.O.R.A. Fesztiválon is, ugyanakkor megfordultál klubokban is nálunk. Mi jut eszedbe elsőként, és milyen élményeid vannak az itteni szcénáról?

— Nagyon szeretek Magyarországra jönni, kedvenc helyszíneim között van. A 2009-es O.Z.O.R.A. volt eddig talán a legemlékezetesebb.

https://www.youtube.com/watch?v=4J1bOf1wV-g

Leave a Reply